רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

הדברת טרמיטים בגינות ציבוריות

רבים חושבים שבעיית טרמיטים שמורה אך ורק למרחב הביתי שכן שם הטרמיטים ניזונים מרכיבי עץ הקיימים בבית כמו למשל משקופי הביתארונותרהיטי עץפרקטעצים להסקה ועודאבל האמת היא שגם המרחב הציבורי פגיע מאוד לבעיית הטרמיטים וגם שם הן יכולות להיות ניזונות ממגוון דברים כגון ריהוט ציבורי על סוגיו השונים כמו ספסלים מעץשולחנותמתקני שעשועיםעצים ועוד.

כיצד נזהה טרמיטים בגינות ציבוריות?

אחת הבעיות המרכזיות עם טרמיטים הוא הקושי בזיהוי הבעיה כאשר במרחב הציבורי היא קשה אפילו עוד יותר היות ויהיה קשה לזהות את מקור הקן של המזיקים. ככל הנראה אנו נבחין בבעיית טרמיטים בגינות ציבוריות כאשר נראה מפגעים על רהיטי העץ כמו סימני כרסום על מתקני שעשועים או ספסלים ציבוריים. סימן נוסף שיכול להצביע על בעיית טרמיטים הוא כאשר אנו מקישים על לוח עץ ומרגישים שהוא חלול מבפנים. בחלק מהמקרים לצד כל הסימנים שציינו נוכל להבחין בקן טרמיטים בסביבת המקום שאנו חושדים שנגוע בטרמיטים כאשר הקן יהיה בדרך כלל בסביבת עץ או מקום לח כמו למשל ברזיה שמטפטפת. בנוסף, נוכל לראות מחוץ לקן ערימת חול גדולה, שכן כאשר הטרמיטים חופרים את הקן שלהם הן מוציאות את החול החוצה לערימה אחת וכך ניתן לזהות את הקן.

האם הטרמיטים מזיקים לבני אדם?

במידה וראיתם מפגע בגינה ציבורית ואתם חושדים שזוהי בעיית טרמיטים אין סיבה לחשוש מהמזיקים עצמם. הטרמיטים ניזונים מעץ, משם מפגעי הכרסום אותם אתם רואים ברחבי הגינה אך הן אינן מזיקות כלל לבני אדם. הטרמיטים לא עוקצים או מכרסמים בני אדם ולכן אין כלל סכנת עקיצה או העברת מחלות באמצעות הטרמיטים. למרות שהם אינם עוקצים או מהווים מטרד לבני אדם הם כן יכולים לגרום לנזק עקיף שכן ספסל שאותו כרסמו טרמיטים יהיה רעוע ולא יציב וברגע שנשב עליו נוכל ליפול ממנו או ממתקן עץ אך מדובר כמובן בנזקים עקיפים שכן הטרמיטים מזיקים אך ורק לרכוש ולא לבני אדם.

כיצד נטפל בבעיית טרמיטים במרחב הציבורי?

במידה ואתם חושדים כי קיימת בעיית טרמיטים במרחב הציבורי כמו גינה ציבורית או ברחוב עליכם לדווח מיד לרשות העירונית. הסכנה היא שבעיית הטרמיטים יכולה להתפשט ומשם להגיע גם אליכם אל המרחב הביתי ולגרום לכם נזק רב לרכוש בבית. לאחר דיווח יגיע מדביר וינסה להבין מהו מקור הבעיה, כלומר היכן נמצא הקן של הטרמיטים ויתחיל במלאכת ההדברה. הדברת טרמיטים היא עניין מורכב בו הניסיון של המדביר הוא קריטי שכן פרט למציאת הקן על המדביר לבחור נקודות אסטרטגיות שבהן יקדח באדמה ויחדיר רעל שישמיד את הטרמיטים. הדברת הטרמיטים יכולה לקחת מספר חודשים בגלל המורכבות שלה ולכן חשוב לבחור בחברת הדברות מקצועית עם ניסיון מוכח בהדברת טרמיטים במרחב הציבורי. חברתנו בעלת ניסיון של מעל 30 שנה בתחום ואנו מציעים אחריות של 5 שנים עבור הדברת טרמיטים.