רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

טרמיטים מעופפים

טרמיטים הפכו להיות סוג של מכת מדינה. בישראל יש כמה זנים של טרמיטים. אחת הבעיות עם טרמיטים היא שקשה מאוד לזהות אותם. הסיבה שכל כך קשה לזהות אותם היא שהם מסתתרים בתוך מחילות בוץ שהם בונים לעצמם ופועלים בעיקר בלילה. קיימות מספר דרכים שמאפשרות לנו לזהות שיש טרמיטים בביתנו:

טרמיטים הפכו להיות סוג של מכת מדינה. בישראל יש כמה זנים של טרמיטים. אחת הבעיות עם טרמיטים היא שקשה מאוד לזהות אותם. הסיבה שכל כך קשה לזהות אותם היא שהם מסתתרים בתוך מחילות בוץ שהם בונים לעצמם ופועלים בעיקר בלילה. קיימות מספר דרכים שמאפשרות לנו לזהות שיש טרמיטים בביתנו:

 

  1. מבנה גוף– בשונה מנמלים להן יש שלושה חלקים ברורים, לטרמיטים יש גוף מאורך. המחושים שלהם ישרים. 
  2. כנפיים – לחלק מהטרמיטים יש כנפיים והם גלויים לעין. נחילי המושבה שלהם נמצאים במעמקי האדמה. בדרך כלל, טרמיטים מעופפים מופיעים אחרי שיורד גשם כבד ואז פתאום יש מכת חום. 

    הפרשי הטמפרטורה והלחות גורמת לזכרים ולנקבות לייצר כנפיים ולהתרבות. בעצם תהליך ההתפתחות של הטרמיטים מייצר שכבה עבה וכהה שנותנת להם את היכולת להיות בחוץ ברמות לחות גבוהות. הטרמיטים עם הכנפיים יוצאים מהקן למשהו כמו שלוש שעות בלהקות, כאשר המעוף נעשה בין 10-12 מטרים במרחק מהקן.לאחר המעוף הם יורדים אל הקרקע בזוגות – מלך ומלכה. הטרמיטים שהופרו משילות את הכנפיים והמטרה שלהן היא להקים מושבות חדשות. כלומר, מדובר בעצם בטרמיטים אשר קיבלו אישור למלוך ולהתרבות. לאחר הזיווג הם חודרים אל הקרקע לבניית קן חדש. כך בעצם עוד ועוד טרמיטים מתרבים מהביצים והחדשים הופכים לפועלים וכך בעצם יש מחזוריות. יש אזורים בהם הקן נבנה בעומק של יותר משני מטרים.

    לכן, אם אתם מזהים כנפיים שקופות פזורות בכל מיני מקומות, כנראה שיש לכם מכת טרמיטים

  3. מחילות בוץ אותן הטרמיטים בונים ודרכן הן נכנסים פנימה אלינו הביתה. ניתן לזהות את המחילות הללו במבט מקרוב. 
  4. חורים קטנים בתוך משקופים, רהיטי עץ, רצפה. ניתן גם לדפוק על גבי האזורים בהם אתם חושדים ואם אתם שומעים קול חלול, סביר מאוד להניח שיש בפנים טרמיטים שחוגגים.

החשיבות של חברת הדברה המתמחה בהדברת טרמיטים

למעשה, ככל שטיפול בטרמיטים אשר לרוב מצויים גם בתוך הבית באזורים כמו רהיטים, משקופים, רצפה וגם מחוץ לבית בתוך מושבות שלמות אותן הן חופרים בתוך מעמקי האדמה, נמנע התרבות שלהם ונוכל להיפטר מהקן.

זה נכון שטרמיטים ניזונים בעיקר מעץ ומחומרים שמכילים אותו אבל הם בהחלט יכולים להימצא גם במקומות נוספים כמו למשל בתוך התקרה, בקירות גבס וכדומה. הסיבה לכך היא משום שיש בתוך הגבס סוג של קרטון וזה גם חומר שמכיל שבבים של עץ.
ברגע שהטרמיטים מגיעים לאזורים כאלה זה ממש יכול להוות סכנה למבנה. אחד הדברים הכי חשובים כדי לעצור את הטירוף של הטרמיטים הוא לבחור בחברת הדברה מקצועית המתמחה בזה וממש לא לנסות לפתור את הבעיה בעצמנו. מדובר בהדברה מורכבת והחומר הרעיל שממנו הטרמיטים מתים נמכר אך ורק למדבירים מקצועיים עם רישיון.

לחברת אגרנט ארנון ניסיון של 30 שנים בכל סוגי ההדברות. אנו מתמחים בהדברת טרמיטים בכל סוגי המבנים: דירות, בתים צמודי קרקע ומוסדות ציבוריים. לרשותנו מערך מדבירים מקצועיים בעלי ניסיון רב בתחום ההדברות.

במהלך השנים לקחנו חלק בפיתוח, הקמה וייזום של מערכות הדבר מתקדמות. הדברת טרמיטים נעשית לרוב בלחץ גבוה של חומר רעיל אשר מועבר דרך צינורות קטנים המוחדרים לרצפה במטרה לחסל את המושבה שהיא המקור למכת הטרמיטים. אנו מעניקים לקהל לקוחותינו 5 שנות אחריות על הדברת טרמיטים ומתחייבים לתוצאות הטובות ביותר.

לפרטים נוספים אודות הדברת טרמיטים, על איך התהליך מתבצע בפועל ומענה על שאלות נוספות, תוכלו ליצור איתנו קשר דרך האתר או לחייג למספר 1-700-500-554 ונשמח לתת לכם מענה על כל השאלות.