רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

האם ריסוס נגד טרמיטים מסוכן לחיות המחמד שלכם?

חוששים שזיהיתם טרמיטים או פעילות של טרמיטים ברחבי הבית שלכם אך לא בטוחים? כדאי שתקראו למדביר כדי לזהות בוודאות את הבעיה ולתת עליה מענה מידי.

רבים לא מצליחים לזהות בוודאות טרמיטים היות והם מזיקים שנראים בדיוק כמו נמלים במבט ראשוני אך ישנם דרכים אחרות שבאמצעותן ניתן לזהות אם מדובר במושבת טרמיטים שהגיעה לבקר אצלכם בבית.

אחת הדרכים היא בדיקת רהיטי העץ בבית ובהם גם המשקופים ורצפת עץ במידה וקיימת. אם אתם רואים שהיא מתחילה להיאכל, ככל הנראה החשש שלכם היה מוצדק ומדובר בטרמיטים שניזונים מדברי עץ בהם קיים החומר תאית שמזין אותם

מהם סוגי ההדברה נגד טרמיטים?

ישנם שני סוגים של הדברה נגד טרמיטים כאשר אחד מהם נחשב לפתרון לטווח הקצר והשני נחשב לפתרון לטווח ארוך שמטפל בשורש הבעיה. הפתרון לטווח הקצר הוא ריסוס של טרמיטים כמו כל ריסוס רגיל שאנחנו מכירים כאשר חומר הריסוס אכן יהרוג את הטרמיטים שנמצאים בבית אך הוא לא יחסל את הקן עצמו של הטרמיטים. לכן אחרי זמן מה ככל הנראה שיצוצו לכם שוב טרמיטים בבית ותגיעו שוב אל נקודת הפתיחה. הריסוס עצמו נגד הטרמיטים אינו מזיק לחיות המחמד אך מומלץ שחית המחמד לא תהיה בבית בזמן הריסוס וכמה שעות לאחר מכן.

כמו כן מומלץ להיוועץ בנושא עם המדביר עצמו שכן כל מדביר משתמש בחומר ריסוס אחר וריכוז החומר הפעיל משתנה בין חומר הדברה אחד לאחר.
הפתרון השני, שמתאים יותר לחיסול בעיית הטרמיטים לטווח הארוך הוא פתרון של קידוח בריצוף והחדרת חומר פעיל לחיסול הטרמיטים אל תוך האדמה בנקודות אסטרטגיות אותן קבע המדביר לאחר בדיקת השטח. הרעיון הוא ליצור מעטפת הגנה סביב הבית ובמידה וקיימת חצר, אז גם בחלק החיצוני של הבית. היתרון של שיטה זו הוא העבודה שאנו למעשה נבודד את המושבה הראשית של הטרמיטים וכך נגרום לחיסולה לאחר זמן מה.

שיטה זו אינה מזיקה לחיות המחמד שכן החומר הפעיל מוחדר לעומק האדמה וחיות המחמד כלל אינן יכולות להגיע אליו. על סוג זה של הדברת הטרמיטים תהיה לכם אחריות לתקופה של חמש שנים מרגע ביצוע הריסוס במידה ותופעת הטרמיטים חזרה.

מה עלינו לעשות על מנת למנוע מטרמיטים להיכנס לבית שלנו ?

לעיתים הופעת טרמיטים בבית שלנו אינה תלויה דווקא בנו ונגרמת כתוצאה מבעיה שנוצרה והתפתחה אצל שכנים אך פוגעת גם בבית שלנו. על מנת שלא להיות יעד אטרקטיבי לטרמיטים מומלץ להימנע מרכישת רהיטי עץ יד שנייה ואז למעשה לטרמיטים אין מה שמזין אותם אצלכם בבית. במידה ואתם כן רוצים להשתמש ברהיטי עץ מומלץ לבצע טיפול מונע נגד טרמיטים שבמסגרתו יוחדר לאדמה חומר המונע הופעת טרמיטים בבית שלכם שיעילותו היא כחמש שנים מרגע הטיפול ואז יש לכם שקט נפשי נגד הופעת טרמיטים.