רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

המדריך המקוצר להדברה בטוחה!

השאלה היא לא אם אתם צריכים הדברה בבית או בעסק או לא, אלא איך עליכם לנהוג ולפעול בכדי להבטיח את ההדברה הבטוחה ביותר. למרות שסביר כי זו אינה הפעם הראשונה שתעשו הדברה, שוב ושוב עולות שאלות באשר לפעולות שצריך לעשות לפני ואחרי ההדברה. לפניכם, המדריך המקוצר (אך עם זאת המלא), שישיב גם לכם על כל השאלות.

הדברה בבית או בעסק – בכל כמה זמן?

ישנן הדברות מסוגים שונים, כאשר ההדברה מותאמת אליכם על בסיס המטרות שלכם וסוג ההדברה שתרצו לבצע. למרות שההדברה מאד יעילה, היא לא יעילה לאורך זמן כל עוד לא מתחזקים אותה. כלומר, בכל שנתיים לערך, יהיה צורך לחזור פעם נוספת על הפעולה. כך, ניתן להבטיח כי המזיקים והחרקים הלא רצויים, כולל טרמיטים, לא ישובו אליכם לביקור חוזר.  אלו מכם שרוצים לדבוק בטיפול מנע איכותי, יכולים לבצע הדברה בתדירות של פעם בשנה. כך או כך, חשוב מאד שחומרי ההדברה יהיו איכותיים ושיעמדו בסטנדרטים הנדרשים. ואינכם צריכים לחשוש: גם הדברה המתבצעת בתדירות של פעם בשנה אינה מסכנת את דיירי הבית כל עוד נצמדים להוראות הנדרשות.

 

איך נערכים לפני ביצוע ההדברה?

שימו לב: כל ההוראות הן בגדר המלצה חמה מאד. ככל שתיצמדו יותר להוראות, כך עולה הסבירות כי תהיו שבעי רצון מההדברה. אם כן, מה עליכם לדעת?
· פנו ארונות מכל תכולה. למרות שמדובר על התעסקות שיכולה להיות מעט מתישה, כך ניתן להגיע בצורה אידאלית לכל חלק וחלק בבית ולמנוע מקרים בהם אורחים לא רצויים יקפצו לבקר.
· פנו את השיש במטבח כך שיהיה ניתן להגיע לכל הפינות. לא משנה איזה סוג של הדברה עושים ואילו מזיקים רוצים להרחיק, הרי שנוכחות מזיקים בשטח המטבח מרתיעה והמטרה היא לנטרל אותם.
· את כל הרהיטים הצמודים לקירות יש להזיז לפני הגעת המדבירים. המטרה היא לרסס בצורה נרחבת כמה שניתן את חומר ההדברה. לכן, הזיזו מיטות, את מזנון הסלון, ארונות, שולחנות עבודה וכיוצא בזה.
· אם יש לכם אריזות מזון פתוחות, יש לאטום אותן היטב ולהכניס למקרר. דומה הדבר גם עם תכשירי טיפוח שונים – אחסנו אותם במקום בו לא מתבצעת ההדברה.

מה עליכם לעשות לאחר ההדברה?

· כל עוד מתבצעת אצלכם הדברה "קונבנציונאלית" – רגילה, הרי שההמלצה היא לשוב בחזרה אל הדירה לאחר 3-5 שעות. במידה ואתם מגדלים בעלי חיים, יש להוציא אותם מהדירה לפני ההדברה ולהחזיר אותם רק עם חזרתכם.
· עם חזרתכם, מומלץ בהחלט לאוורר את הדירה. שימו לב כי אוויר צח הנכנס מבחוץ חיוני, בעוד הדלקת המזגן לא תעשה דבר. בנוסף, הדלקת המזגן לטובת אוורור החלל רק תספוג פנימה את ריח ההדברה, וחבל.

אז איך בוחרים חברת הדברה מומלצת?

כעת, כשידוע לכם מה עליכם לעשות לפני ואחרי ההדברה בכדי להכתיר אותה כבטוחה, כל שנותר לכם הוא להזמין את שירותי ההדברה עד אליכם. מה חשוב לבדוק אל מול חברת ההדברה רגע לפני שהיא מגיעה אליכם?
· מקצועיות – עד כמה החברה מתמחה בהדברה, האם היא מציעה מספר סוגים של הדברות והאם היא נותנת מענה לכל סוגי המזיקים.
· הגינות – חברת הדברה אמינה והוגנת תדע לייעץ לכם בדבר ההדברה המתאימה ביותר, זאת על בסיס התנאים הקיימים, הפעם האחרונה שביצעתם הדברה וכיוצא בזה.
· עמידה בזמנים – חברת ההדברה התחייבה להגיע אליכם בשבע בבוקר לפני היציאה לעבודה? חשוב מאד שהחברה תעמוד בזמנים ולא תעכב אתכם.
· יחס אישי – בכדי להבטיח שגם החוויה שלכם תהיה טובה, לא מספיקה אך ורק המקצועיות, אלא שנדרשת גם חווית שירות טובה ואישית.