רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

מהם נזקי הטרמיטים לאדם ולרכוש?

הטרמיטים ניזונים מחומר הנקרא תאית שנמצא בתוך העץלכן מבחינת רכושהם יכולים לגרום לנזק לכל מוצר או רכיב שעשוי מעץ בין אם זה משקופיםדלתותרצפת פרקטשולחנות עץארונות עשויים עץ וגם את הקירות או היסודותבבתים אשר בנויים לגמרי מעץ כמו בקתות עץ למשל

 

בישראל קיימים 7 סוגים של טרמיטים אשר חיים לאורך רצועת החוף, במדבר יהודה ובאזורים מסוימים בדרום הארץ.
ככל שהשנים עוברות, חל גידול בכמות שלהם, בעיקר בשל העובדה שיש יותר ויותר גינות, יותר ויותר חצרות, שם הטרמיטים אוהבים לחפור לעומק האדמה ולהקים את הממלכה שלהם. בנוסף, יותר ויותר אנשים בוחרים לבנות ולעשות שימוש מסיבי בחומר העץ למעשה.

איך נזהה את הטרמיטים?

מדובר בחרקים הדומים מאוד לנמלים, אבל קטנים יותר.
הרבה אנשים מתבלבלים בין טרמיטים לבין נמלים. לטרמיטים יש צבע חיוור בגוון של חום-צהבהב והם חיים במושבות או ממלכות בהן אלפי טרמיטים, משהו כמו 40-50 אלף טרמיטים במושבה אחת. בדרך כלל הם נמצאים מתחת לאדמה, בעומק של 4-5 מטרים. בנוסף, בשונה מהנמלה שגופה מחולק לשלושה חלקים, גוף הטרמיטים מחולק לשניים.

אז מהם נזקי הטרמיטים לאדם ולרכוש?

בעקרון, הטרמיטים ניזונים מחומר הנקרא תאית שנמצא בתוך העץ. לכן מבחינת רכוש, הם יכולים לגרום לנזק לכל מוצר או רכיב שעשוי מעץ בין אם זה משקופים, דלתות, רצפת פרקט, שולחנות עץ, ארונות עשויים עץ וגם את הקירות או היסודות, בבתים אשר בנויים לגמרי מעץ כמו בקתות עץ למשל. בנוסף, הם נטפלים גם לנייר ולכן כסף מזומן, מסמכים וספרים יכולים להינזק. יחד עם זאת, בשונה ממה שאנשים רבים חושבים, הטרמיטים אינם עוקצים או מוצצים דם, בשונה מחרקים או טפילים אחרים. הנזק שנגרם הוא אך ורק לרכוש שלנו.

מה הבעיה עם טרמיטים בבית?

ובכן, הבעיה המרכזית היא שאנו מגלים את הטרמיטים, רק אחרי שהנזק כבר נגרם לנו או יותר נכון לרכוש שלנו. למרות זאת, יש כל מיני סימנים שיכולים להעיד שהטרמיטים אכן נמצאים וניזונים מהעץ אצלנו בבית ואז ניתן להזמין הדברה באופן מיידי.
אם למשל, אתם מזהים מנהרות חול, זו בעצם הדרך של הטרמיטים להגיע מהמושבה שלהם לתוך הבית וזה סימן מובהק שיש טרמיטים בבית. ניתן גם להעיף מבט על כל המשקופים בבית. אם אתם שמים לב שיש חורים במקומות מסוימים, כנראה שבתוך המשקוף יש טרמיטים.

החלטתם להזמין הדברת טרמיטים? שימו לב!

אחד הדברים שהכי חשוב לשים לב אליהם הוא שחברת ההדברה אותה אתם מזמינים מבצעת הדברת טרמיטים באופן ספציפי. הדברה זו נחשב למורכבת הרבה יותר בהשוואה להדברות אחרות. הסיבה לכך היא משום שהטרמיטים מצויים בתוך האדמה וכדי לחסל אותם לגמרי, חייבים להחדיר את החומר הרעיל למקום הימצאותם ואת זה עושים באמצעות קידוח של חורים קטנטנים בהפרשים קבועים ברצפה.
רוצים לשמוע עוד ולקבל מידע על תהליך הדברת טרמיטים אצלכם בבית? חברת אגרנט ארנון בעלת ניסיון של למעלה מ-26 שנים בכל סוגי הדברת מזיקים. אנו מעניקים לקהל לקוחותינו 5 שנות אחריות על הדברת טרמיטים ובזה אנו מייחדים את עצמנו משאר השוק. אנו מקפידים על שירות מהיר ויעיל, תוך זמן קצר מרגע הפניה במטרה לחסל את מושבת הטרמיטים כמה שיותר מהר ולגרום לכך שהם לא יבלו יותר בתוך הרהיטים שלכם.
השילוב בין ידע רב שנצבר במהלך השנים, ניסיון בתהליכי הדברה באלפי בתים בישראל ועבודה עם מדבירים מקצועיים ואיכותיים, מאפשרת לנו לפתור את בעיית הטרמיטים בכל פעם מחדש. לכן, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט לפנות אלינו דרך האתר, או לחייג למספר 1-700-500-554 ואנו נשמח לסייע לכם במהירות.