רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

איך תדעו אם אתם זקוקים להדברת פשפשים?

פעמים רבות, אנחנו יודעים שאנחנו זקוקים להדברה, אך לא בטוחים מהו סוג ההדברה הדרוש, מכיוון שאנחנו לא מסוגלים לזהות את סוג החרק שעושה לנו "שמות" בבית. באילו מקרים נחוצה הדברת פשפשים בבית? כיצד לזהות את הפשפש? תשובות לכל השאלות במאמר שלפניכם.

כך תוכלו להיות בטוחים, כי מסתובבים לכם פשפשים ברחבי הבית

במקרים רבים, ברור לנו מתי אנחנו צריכים שירותי הדברה. בין אם מדובר בתיקנים, בעכבר או בנמלים- כאשר הבית שורץ במזיקים, נראה לא אסתטי, מרגיש כאוטי והשקט הנפשי שלנו מהר מאוד נפגע- הגיע הזמן להזעיק מדביר שישים קץ לתופעה. העניין הוא, שכדי להפוך את כל תהליך ההדברה ליעיל יותר, וכדי לחסוך זמן, ניטיב לעשות אם נזהה את המזיק מראש, ואם נוכל לעדכן את המדביר בסוג ההדברה הדרוש לנו.
מאחר שכדי להתמודד עם סוגים שונים של מזיקים ננקטות שיטות הדברה שונות, כאשר המדביר יידע מראש מיהם החרקים ששורצים ברחבי הבית, הוא יוכל להגיע מוכן לטיפול, מה שיאפשר לבצע את פעולת ההדברה באפקטיביות ובמינימום זמן.

על אף שזיהוי של רוב החרקים ה"ביתיים" הוא פשוט ומתבקש, דווקא הזיהוי של הפשפש הוא לא תמיד קל, ומכיוון שרובינו מבלבלים בינו לבין הפרעוש, נגדיל לעשות אם נלמד כיצד לאבחן, כי הבית נגוע בפשפשים. כיצד, אם כן, מזהים את הפשפש, ואיך יודעים שדרושה לנו הדברת פשפשים? נתחיל בכמה עובדות על הפשפש, שיסייעו לכם לזהות אותו בבית.

הפשפש, או פשפש המיטה ליתר דיוק, שהוא זן הפשפשים הנפוץ ביותר בבתי בני האדם, הוא בעל צבע אדום כהה, גופו שטוח ועגול, אורכו יכול לנוע ממילימטר אחד ועד ל-6 מילימטרים והוא חסר כנפיים.
פשפשי המיטה פעילים בעיקר בלילה. מאחר שהם לא אוהבים אור, הם נוטים להתחבא במהלך היום במקומות מסתור, כמו בשטיח, בתוך הכורסא, בתוך סדקים שברצפה וכן הלאה.
הם מגיחים ממקומות המקלט שלהם בשעת לילה, כאשר הבית חשוך, ו"נוחתים" על גופם של דיירי הבית כדי לצרוך את דמם, שהוא מקור תזונתם העיקרי. מאחר שבמהלך היום הם לא פעילים ומכיוון שהם זעירים ביותר, הדרך לגלות שהם נמצאים בבית היא בדרך כלל באמצעות העקיצות שהם מותירים על גופינו.
פשפש המיטה מנקב את עור גופם של בני האדם בעזרת גפי הפה שלו, הוא מפריש רוק המונע היווצרות של קרישת דם ו"שואב" את הדם עד שהוא מגיע לתחושת שובע, תהליך שלרוב אורך בין 3 ל-5 דקות.
עקיצת הפשפש נראית כמו כתם אדום, הנוצר על העור והגורם לגירויו ולגירוד.
במילים אחרות, אם התעוררתם למראה של עקיצות על הגוף, שמקורן לא ברור, כנראה שיש לכם פשפשים בבית, ושאתם זקוקים להדברה.

מה עושים כשיש פשפשים? האם יש דרך להיפטר מהם מבלי להזמין שירותי הדברה?

קיומם של פשפשים בבית מצריך הזמנת מדביר, מאחר שקשה מאוד להיפטר מפשפשים בדרכים אחרות וגם קשה מאוד להקדים תרופה למכה, ולהימנע מראש מהגעתם אל תוך הבית. על אף שהם קטנים מאוד, מבנה גופם חזק ו"עמיד", והם יכולים לשרוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים ולשרוד "ניסיונות חיסול" כמו מחיצתם או מעיכתם בעזרת ידיים ואצבעות. כמו כן, מאחר שהם מתרבים מהר מאוד (תוך שלושה שבועות בלבד יכול פשפש אחד להיהפך למושבת פשפשים המונה 1,000 פרטים), הרי שבלתי אפשרי להשמידם ללא התערבות חיצונית וללא שימוש בחומרים חזקים. הדברת פשפשים מתבצעת באמצעות ריסוס הבית על פני שטח הרצפות, לאורך מסילות התריסים ועל כורסאות, שטיחים וספות, שידועים כמגנט לפשפשים.
לצד זה, נעשה בתוך הבית גיפור באבקה באזור נקודות החשמל, וכן ברחבי הגינה.