רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

הדברה למשרד: כך תוכלו לעבוד בשקט

אתה בעל עסק ויש ברשותך משרד? אתה וודאי רוצה לעשות את המירב כדי להפוך את המשרד לחממה של ממש עבור העובדים, ולמרחב עבודה שישרת את הצרכים העסקיים. כל המידע שעליך לדעת על חשיבותה של הדברה במשרדים, ועל הקשר שלה למימוש היעדים העסקיים במאמר זה.
אתה בעל עסק ויש ברשותך משרד? אתה וודאי רוצה לעשות את המירב כדי להפוך את המשרד לחממה של ממש עבור העובדים, ולמרחב עבודה שישרת את הצרכים העסקיים. כל המידע שעליך לדעת על חשיבותה של הדברה במשרדים, ועל הקשר שלה למימוש היעדים העסקיים במאמר זה.

מדוע הדברה במשרד היא כה חיונית?

בעידן המודרני, שבו העבודה תופסת נפח יותר ויותר גדול ממציאות חיינו, המשרד הופך למעין בית שני עבור עובדים ומנהלים כאחד. הם מבלים במשרד במשך מרבית שעות היממה, ולכן זהו מקום שאמור לגרום להם להרגיש בנוח ולשדר תחושה נעימה. אלא שכל התנאים הללו לא יכולים להתקיים כאשר מסתובבים במשרד ג´וקים, נמלים או יצורים קטנטנים אחרים, שמפגש עימם לא רק מפר את השקט הנפשי, אלא גם יוצר תחושה של חוסר נינוחות במשרד.
סיבה נוספת שהופכת הדברה במשרד לצורך קיומי של ממש עבור בעלי עסקים קשורה לאווירה הכללית שצריכה לשרור במשרד טיפוסי, אווירה שאמורה להניע את העובדים, לעורר בהם מוטיבציה, להגדיל את מידת התפוקה שלהם ולספק להם השראה. אסכולות שונות בעיצוב משרדים מאששות את העובדה, כי משרד שמעוצב בסטייל, שמספק לעובדים שלו מרחב עבודה נעים, שהוא נקי ושיש בו ספייס אישי לכל עובד יכול לתרום במידה רבה לתפקודו התקין. כדי שמשרד יהיה מסביר פנים ומזמין, הוא אינו יכול להיות "נגוע" בחרקים שמסתובבים בין כתליו, גם אם מדובר בתופעה זניחה של כמה נמלים בודדות שאיבדו את הדרך חזרה אל הקן.
כמובן, שבעלי משרדים, המתפקדים גם כשירות לקוחות והמקבלים קהל, לא יכולים להרשות לעצמם שלא לבצע הדברה במשרד, כדי להימנע ממצב שבו לקוח או קונה פוטנציאלי יתקלו במקק או ג´וק, מפגש שעלול לעורר תחושת דחייה מצד הלקוח, ואף ליצור בו רושם לא חיובי על בית העסק, מה שבתורו יוביל לכך, שהוא עלול לא להשתמש שנית בשירותי המשרד. במילים אחרות, הדברה למשרד היא לא רק אמצעי להשקיע במראה שלו ולדרבן את העובדים, אלא גם למשוך לקוחות, לייצר תדמית וליצור למשרד מוניטין.

כיצד בוחרים מדביר שיבצע טיפול מקצועי במשרד נגד מזיקים?

אז אם כבר הבנתם, שהדברה במשרד תתרום במידה רבה למורל העובדים, לגיוס לקוחות וליצירת אווירה חיובית והרמונית במשרד, השלב הבא הוא לבחור את חברת ההדברה הנכונה. תחום ההדברה אומנם נתון, ברמה ההצהרתית, תחת פיקוח של משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, אך בשל מחסור בכוח אדם, ברמה הפרקטית הפיקוח טעון שיפור, וכך קורה, שפועלים בשוק מדבירים שלא עברו את ההכשרה הדרושה, ושמבצעים הדברה באופן לא מספיק יסודי במקרה הטוב ורשלני במקרה הרע.
מה עושים? מקפידים על כמה כללים עיקריים בבחירת חברת ההדברה, כדי להימנע מעוגמת נפש:
  1. יש לבקש לראות את הרישיון של המדביר, המשמש כראייה לכך שהוא הוכשר לעסוק בתחומו וקיבל את אישור הרשויות הרלוונטיות לכך.
  2. עבדו רק עם מדביר שמקפיד על כללי הזהירות בעת השימוש בחומרים הרעילים. התעניינו בהנחיות שנותן המדביר ללקוחותיו לפני ביצוע ההדברה, והיו בטוחים, כי הוא דורש יציאה של העובדים מהמשרד בעת ביצוע הריסוס.
  3. שיטות הדברה מורכבות יותר, כמו למשל איוד בגז, מצריכות מהמדביר רישיון מיוחד.
    אם אתם זקוקים לטיפול כזה במשרד, וודאו, כי למדביר יש רישיון לאיוד בגז.
  4. רצוי לבדוק כמה שנות ניסיון יש לחברת ההדברה, ולהיות בטוחים, כי היא מתמחה לא רק בביצוע הדברה בבתים פרטיים, אלא גם במשרדים.
  5. מומלץ לעבוד עם חברת הדברה שמציעה שירותי הדברה ירוקה המבוססים על שימוש בחומרים בעלי רמה נמוכה יותר של רעילות, כדי שתשכילו להיטיב עם הבריאות שלכם, של העובדים שלכם ושל כדור הארץ.