רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

מדוע הקרציות מסוכנות וכיצד מטפלים בהן?

תקופת הפעילות של הקרציות היא אומנם החל מהאביב ועד סוף הסתיו, אך מאחר שהן אינן רגישות לקור, קרציות יכולות גם לפעול בימי חורף קרים וגשומים.

תקופת הפעילות של הקרציות היא אומנם החל מהאביב ועד סוף הסתיו, אך מאחר שהן אינן רגישות לקור, קרציות יכולות גם לפעול בימי חורף קרים וגשומים. אז אם חשבתם שאתם יכולים להסיר דאגה מלבכם במהלך החורף, חשבו שנית.

כל מה שרציתם לדעת על קרציות, על אופן הטיפול בהן ועל מדוע חשוב כל כך לבצע הדברה בבית שיש בו קרציות במאמר שלפניכם.

כמה דברים שלא ידעתם על קרציות

הקרציות קטנות מאוד, גודלן עומד על כ-2.5 מילימטרים והן מוצצות את דמו של פונדקאי אליו הן נצדמות- לרוב יונקים, אך גם בני אדם. רבים עדיין לא יודעים, ולכן נסביר, שהקרציות ניזונות מדמו של הפונדקאי רק בתקופה בה הן עוברות משלב אחד בחייהן לשלב הבא.

מחזור החיים של הקרציות כולל שלושה גלגולים, ובמעבר מגלגול אחד למשנהו הן נטפלות לפונדקאי כדי למצוץ את דמו, כאשר הן קופצות עליו, לרוב מתוך צמחייה, וננעצות בעורו. המשמעות היא, כי רוב מחזור החיים שלהן אינו מתקיים על פרוותם של חיות המחמד שלנו או במקרים פחות נעימים, על העור של הדיריים עצמם, אלא בסביבה הפתוחה.

כך, יכולות להימצא קרציות גם בגינה, ולכן טיפול בבעל החיים בלבד אינו מספיק כדי לשים קץ למתקפת הקרציות בבית.

כך תשימו סוף למכת הקרציות

פעולות המניעה נגד הקרציות צריכות לכלול טיפול בשני מישורים: טיפול בחיית המחמד עצמה וטיפול בסביבה שבה נמצאות הקרציות. קיימים טיפולים רבים בחיות מחמד שהוכחו כיעילים נגד קרציות, כמו ענידת קולרים נגד קרציות, טפטוף חומר פעיל על העורף של חית המחמד, חפיפת הפרווה בשמפו מיוחד נגד קרציות או תרסיסים.

טיפול בסביבה שבה נמצאו הקרציות פירושו ביצוע הדברה בבית ובחצר, הדברה שאמורה לחסל את כל הקרציות במרחב הביתי הפנימי והחיצוני, יהא שלב חייהן ככל שיהיה- זחל, נימפה או קרציה בוגרת.

כמובן, שלא יזיק ללבוש בגדים ארוכים כאשר יוצאים לחצר במידה ויש חשש להימצאות קרציות בגינה או בבית, כדי להימנע ממגע ישיר בין הקרציה לבין הדיירים. רצוי, במקביל, גם לסרוק את הגוף כדי לוודא שלא נטפלו אליו קרציות. במידה והן כבר הספיקו להיצמד אליו- יש למשוך מיד את הקרציה מתוך העור, כדי להימנע ממצב של נשיכה, שכאמור יכולה להוביל להתפתחותן של מחלות.

לבחור חברת הדברה המתמחה בהדברת קרציות

לבסוף נציין, שכדי שההדברה תהיה באמת אפקטיבית חשוב לבחור חברת הדברה מנוסה ומקצועית, המתמחה, בין היתר, בהדברת קרציות והדברת פרעושים. הדברה מבוססת על שימוש בחומרים כימיים רעילים, ומאחר שמדובר בבריאות שלכם חשוב לבחור חברת הדברה רצינית, שפועלת על פי כל כללי הזהירות בעת השימוש בחומרים המסוכנים, שהמדבירים שלה הם אחראיים ושתעשה הכל כדי לשמור על שלומכם ועל בריאותכם.